Bewegend Leren tijdrovend? Niet met GeoRockers!

Weet jij wat Bewegend Leren is? Lees er hier meer over!

Belemmeringen van Bewegend Leren

Uit onderzoek van het Mullier instituut onder 285 leerkrachten blijken de volgende drie grootste belemmeringen voor het implementeren van bewegend leren in hun lessen:

 

34% zegt dat ze ervaring/vaardigheden/voorbeelden van bewegend leren missen

  • GeoRockers is een heel makkelijk manier om bewegend leren te implementeren tijdens de topografie-lessen. De leerlingen kunnen zelfstandig de kaart op de vloer leggen en met de web-based app het spel gaan spelen. Hier is dus geen specifieke ervaring of vaardigheden van de leerkracht voor nodig. Op de app staan verschillende spinners: provincies, landen, hoofdsteden, ga zo maar door. Je hebt geen extra voorbeelden van bewegend leren nodig!

 

46% vinden de voorbereiding van bewegend leren lessen te intensief 

  • GeoRockers heeft geen voorbereiding nodig! De leerlingen kunnen zelfstandig de kaart op de vloer leggen en met de web-based app topo oefenen. Leerkrachten verliezen op deze manier niet hun kostbare tijd!

 

33% mist goede faciliteiten (bijvoorbeeld materiaal, digitale platforms, extra training) voor het verzorgen van bewegend leren lessen 

  • GeoRockers heeft alle namen van de CITO 300, sluit daardoor aan bij elke lesmethode en is daardoor geschikt materiaal om bewegend topografie te leren in de klas. Daarnaast biedt GeoRockers een workshop aan om leerkrachten nog beter te informeren over Bewegend Leren. 

 

GeoRockers is een makkelijke manier om bewegend leren te introduceren bij jou in de les en/of op school! Bestel hier!

Leer meer over hoe je GeoRockers kan implementeren in jouw lessen.